duminică, 30 noiembrie 2008

Alegeri 2008… din nou pentru ei …

Speram sa nu fiu in tara pentru alegerile din 30 noiembrie 2008, din pacate am venit exact cu o sapatmana inainte.Desi o sa merg la vot, pentru ca e un drept castigat acum 18 ani de catre cei care au iesit in strada si chiar au murit si pentru ca noi azi sa putem alege, nu cred ca am pe cine sa aleg, nu simt ca cineva ma poate reprezenta in parlament, nu cunosc si nici nu am vazut o campanie care sa imi trezeasca interesul si sa ma faca sa sper ca vor veni oameni care sa produca schimbarea asteptata de majoritatea, chiar daca e un vot uninominal pentru prima data de la revolutie incoace.A fost sau nu revolutie nu e subiectul abordat acum, cert e ca au murit oameni pentru drepturile ce le avem astazi si unul din ele e acela de alege cine sa ne conduca.

Problema e, ca sunt cateva figuri ce trag dupa ei partidul x sau y sau z si restul sunt balast.Merg acolo doar pentru a fi la numar si pentru a mai prinde ceva din ciolanul mult ravnit.Si aproape oricare roman ar zice : "eu in locul lor as face la fel".Prima data eu si buzunarele mele si dupa poate ma gandesc si la fraierii care m-au votat.Oare daca toti gandim asa avem vreo sansa sa schimbam imaginea pe care o avem in lumea asta, sau oare o sa putem opri caderea morala a societatii noastre, ce sanse au copii nostri intr-o societate bolnava moral si unde simtul civic, e ceva ce "da bine", doar atunci cand vorbesti despre el si nu cand actionezi in adevaratul sens al acestuia.

Apar timp de o luna, pe afise, tot felul de figuri care promit, marea cu sarea, si ne explica ca ei sunt cei care sunt potriviti pentru a ne reprezenta in fruntea tarii.Oare pana acum nu tot asa a fost, oare cred ei ca noi nu ne-am dat seama de atat timp ca tot ce spun e numai minciuna, ca uita de cei care i-au votat imediat a doua zi dupa ce se dau rezultatele alegerilor.Mi-e scarba ca trebuie sa merg la vot, dar ma duc chiar daca stiu ca nu voi schimba nimic.Oare cand va veni ziua si cel ce va vrea votul meu va veni la usa mea sa imi asculte problemele si sa ii ascult programul.Cine crede ca un afis si promisiuni in vant ma pot convinge sa aleg ce e bine si ce nu, pentru tara mea.

Inca un motiv pe lista mea de a emigra, noua generatie e tot asa, asa au invatat de la tata si de la bunicu’.Ies in fata cei ce nu au fata pentru a fi acolo.Ceilalti, ce ne-ar putea salva sunt indignati, inghit in sec, sunt mahniti, in final traiesc aici si sunt condusi de unii ce nici macar nu stiu de ce au ajuns acolo si care e de fapt menirea lor.Mai avem o alternativa, emigram spre un sistem ce apreciaza si altceva decat furtul, hotia, coruptia, invarteala, spaga, smecheria, prostia si subcultura.Votam din patru in patru ani …tot pentru ei… nu inca si pentru noi !Trist…

Un comentariu:

Dan Gheorghe spunea...

intrebarea e cum vor arata clasamentele astea peste sase luni. sa vedem atunci cata popularitate vor mai avea partidele care intra acum la guvernare, cate procente va avea partidul ramas in opozitie. dar mai ales cate procente vor avea partidele care n-au intrat acum in parlament. parerea mea e ca anul 2009, cel plin de criza economica, va rasturna ordinea procentelor de acum. sa na gandim si la posibilele anticipate, de care se vorbeste de pe acum. asa ca cei din urma s-ar putea sa fie …